søndag 7. juni 2009

Åse er en katt

Noen ganger når aktivitetene ikke strekker til, tiden blir overflødig og det oppstår såkalt "dødtid", har jeg en tendens til å trekke frem mine innerste tanker og utfolde meg i lyrisk form. Dette betyr ikke nødvendigvis frigjøring av talent, dype tanker og følelser, men har nok mer med kjedsomhet å gjøre.

For noen uker oppstod det en del overflødig tid og jeg ble bitt av en usaklig-skrivebasill(bra betegnelse, sant?:D). Anyways, skreiv masse dikt, hvis det i det heletatt kommer under kategorien dikt. Det er for det meste setninger med enderim. Noen gang har setningene en sammenheng. Andre ganger blir de bare sånn fordi det rimer.

For dere som ikke har prøvd å skrive usaklige dikt i kjedsomhetens timer vil jeg anbefale det på det sterkeste. Det er skikkelig avslappende, seriøst. Også kan du få ut masse dritt sånn at ikke du sier det høyt ved senere, mer upassende anledninger.

Det mest sømmelige diktet jeg skreiv den dagen handler om katten min, Åse. Jeg kom ikke på en spennende tittel, så det ble rett og slett bare "Åse er en katt".

Åse er en Katt

åse er en liten katt
og jeg er åses foresatt

når åse trenger mat og kos
gir jeg åse litt ansjos

koser jeg på åse i en time
da holder åse på å besvime

men av og til blir åse sint
åse flyr nesten helt i flint

da løper åse rundt helt krakilsk
åse virker rett og slett febrilsk

men ellers er åse en snill pus
åse er veldig fin å ha i hus

Vet ikke helt om jeg vil ha noe "konstruktiv kritikk", det gjør som regel vondt verre. Men hvis du har noe fint å si eller en god vaffeloppskrift kan du jo dele det.

1 kommentarer:

Aleksander(og litt Silje) sa...

Koselig dikt:)

Spiser katten din ansjos? Eller er det rett og slett bare et lyrisk virkemiddel? (Ikke konstruktiv kritikk).

Verdens beste vafler:
4 egg
400 g sukker
1 kg hvetemel
1 liter h-melk
1 ts natron
1 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver
3 dl seterrømme
250 g smør/margarin

hjerte hjerte nuss.