mandag 27. april 2009

Lesevegring og distraksjonsmomenter

Det er høysesong for prøver og lesevegringa slår inn for fullt. Siden jeg burde brukt tida mi på lesing har jeg laga ei liste over ting som er mer interessante enn pensum.

- nettaviser (i ekstreme tilfeller av lesevegring kanskje til og med VG-nett)
- mail
- facebook
- Nettby
- 4chan
- icanhascheezburger.com
- youtube


Alle overnevnte er, som du kanskje ser, pc-baserte distraksjonsmomenter og kan følgelig unngås ved å pakke pc’en vekk. Desverre er ikke det en særlig god løsning, med mindre du sitter på glattcelle.

Ting som er mer interessante enn å lese til prøve, men ikke pc-krevende:

- rydding
- støvsuging
- mat
- mat
- TV
- planlegging av nyttårsfeiring
- se ut av vinduet
- mat

Nå må jeg uheldigvis prøve å tvinge i meg litt medieteori, så vi snakkes vel(hvis ikke jeg rett og slett dør av medieoverdose. Alt ettersom)

2 kommentarer:

Anonym sa...

herregud å jææævla gla du skulle være i mat da!
og hvorfor står ikke nettby på toppen av lista?

Elisabeth sa...

Line da......